شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
گروه جهادي خادمان ام ابيها(س) متشكل از دانشجويان و مشتاقان خدمت به محرومين جامعه است كه با عنايت خدا و حضرت زهرا(س) هر ساله بسته به شرايط يك يا دوبار به مناطق محروم سفر مي نمايد....بنده به عنوان عضو كوچكي از اين گروه جهادي مقدم شما عزيزان رو به اين اتاق گرامي مي دارم....نشاني سايت اصلي گروه جهادي خادمان www.khademan.org

پيام‌هاي اتاق

mp3 player شوکر

ايمان

+ *جهاد در منظر روايات* رواياتي بسيار در عظمت و اهميت جهاد در راه خدا نقل شده است که به عنوان نمونه به چند روايت بسنده مي کنيم: 1.پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند: «الخير کله في السيف و تحت ظل السيف» (7) همه ي خوبي ها در شمشير و زير سايه ي آن است. 2- ابوذر غفاري از پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله پرسيد: «کدام يک از اعمال نزد خداوند دوست داشتني تر است؟«
ايمان
آن حضرت فرمود: «ايمان به خدا و جهاد در راه او.« پرسيدند: «کدامين جهاد از همه ي جهادها بهتر است؟» فرمود: «جهاد کسي که اسبش پي شود و خونش در راه خدا بر زمين ريزد.« 3.پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله گروهي مجاهد را به مأموريت اعزام فرمود. نيروهاي اسلام، سحرگاهان به سوي محل مأموريت حرکت کردند. يکي از صحابه، به نام ابن رواحه، ماند تا نماز صبح را با پيامبر صلي الله عليه و آله بخواند.
ايمان
پس از نماز، رسول خدا صلي الله عليه و آله او را ديد و فرمود: «مگر در سپاه نبودي؟!« عرض کرد: «آري بودم، ولي دوست داشتم نماز جماعت را با شما بخوانم و سپس به سپاه ملحق شوم.« پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله فرمود: «و الذي نفس محمد بيده لو انفقت ما في الارض جميعا ما ادرکت فضل غدوتهم» (8)
ايمان
ه خدايي که جان محمد (ص) دست اوست سوگند، اگر آنچه را در زمين است انفاق کني، فضيلت حرکت بامدادي آنان را درک نخواهي کرد. 4.اميرمؤمنان عليه السلام درباره ي جهاد مي فرمايد: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اولياءه و هو لباس التقوي و درع الله الحصينه و جنته الوثيقه» (9)
ايمان
جهاد دري است از درهاي بهشت که خداوند تنها به روي اولياء خاص خويش گشوده است و آن لباس تقوا و زره نفوذ ناپذير و سپر اطمينان بخش الهي بر پيکر مجاهدان است. 5. همچنين مي فرمايد: »ان الله عزوجل فرض الجهاد و عظمه، و جعله نصره و ناصره، و الله ما صلحت دنيا و لا دين الا به» (10)
ايمان
خداوند عزوجل جهاد را واجب کرده، و آن را بزرگ شمرده و ياري و ياورش قرار داده است. به خدا سوگند که دنيا و دين جز با جهاد اصلاح نمي شود. 6. امام باقر عليه السلام در حديثي گرانمايه خطاب به سليمان بن خالد مي فرمايد: «آيا مي خواهي از اصل، فرع و قله ي اسلام برايت بگويم؟» عرض مي کند: «آري، اي فرزند رسول خدا.» امام عليه السلام مي فرمايد: «اما اصله فالصلوه، و فرعه فالزکاه، و ذروته و سنامه الجهاد (11)
ايمان
اصل و عمود [خيمه ي] اسلام، نماز و فرع آن زکات و قله و اوج عظمتش جهاد است.
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
گروه گروه جهادي خادمان ام ابيها(س)
vertical_align_top